Nowy wygląd listy wniosków, który jest bardziej przejrzysty i upraszcza pracę z wnioskami
Po otwarciu listy wniosków w CDESK od wersji 3.1.10, zauważysz nowy wygląd listy wniosków, który zapewnia bardziej kompaktowy i przejrzysty widok listy. Osiągnięto to poprzez zaimplementowanie nowych elementów graficznych. Na przykład awatar lub zdjęcie rozwiązującego jest wyświetlane obok jego nazwy, statusy poszczególnych wniosków są wyróżnione kolorem, a ikony są wyświetlane obok nazw priorytetów. Te graficzne wyróżnienia statusów i ikony priorytetów można również ustawić w ustawieniach globalnych.
Wprowadziliśmy również ulepszony widok kolumn z funkcją grupowania kolumn. Wartości w zgrupowanych kolumnach są wyświetlane pod sobą w pojedynczej komórce, dzięki czemu mogą zawierać więcej informacji na mniejszej przestrzeni.
Oprócz zmian wizualnych, do listy zaimplementowano nowe funkcje, które umożliwiają edycję wniosków bez ich otwierania. Klikając w pole rozwiązującego, statusu, terminu i priorytetu, można edytować te pola bezpośrednio na liście. Wprowadzając zmiany bezpośrednio z listy wniosków, masz również możliwość zablokowania powiadomień.
Nowy wygląd listy wniosków został przedstawiony na poniższym filmie:
Wyświetlanie liczby rekordów w zapisanym przycisku filtra
Wraz z aktualizacją 3.1.10 pojawiła się nowa funkcja zaawansowanego filtra, która została zaimplementowana w większości modułów w CDESK. Podczas zapisywania przycisku filtra zaawansowanego można teraz ustawić przycisk tak, aby wyświetlał liczbę wskazującą ilość rekordów pasujących do filtra, gdy filtr jest aktywowany. Ta funkcja jest opcjonalna, ponieważ wczytanie dużej liczby rekordów może spowolnić ładowanie.
Automatyczna aktualizacja tej liczby zostanie uwzględniona w przyszłej wersji, tj. wyświetlana liczba będzie się automatycznie zmieniać bez konieczności aktualizowania listy przez użytkownika.
Nowa zakładka Rekordy w szczegółach firmy. Bezpośrednio z poziomu firmy można uzyskać dostęp do wniosków, zadań, ofert…
Do Szczegółów firmy dodano nową zakładkę Rekordy, która wyświetla wnioski związane z firmą, zadania, zlecenia pracy, zamówienia, Realizacje, pozycje CI i Oferty. Są to w pełni funkcjonalne listy z wyszukiwaniem, filtrami i możliwością tworzenia nowych rekordów.
Dostęp do zakładki Rekordy jest kontrolowany przez uprawnienia, a nawet podczas wyświetlania poszczególnych rekordów na karcie uwzględniane są uprawnienia dostępu do poszczególnych modułów.
Nowy uporządkowany widok listy realizacji na zamówieniu
Aktualizacja 3.1.10 wprowadziła również nowy wygląd widoku realizacji na zamówieniach, który zawiera szereg przydatnych funkcji. Realizacje można grupować według dni, wniosków, pozycji rozliczeniowych, osób rozwiązujących i zadań. Pod każdym grupowaniem wyświetlane jest podsumowanie dla tego grupowania, a pod całą listą wyświetlane jest podsumowanie dla wszystkich realizacji powiązanych z tym zamówieniem. Podsumowanie obejmuje ocenę liczby przedpłaconych i przekroczonych godzin, sumy według innych pozycji rozliczeniowych.
Nad listą realizacji znajdują się przełączniki, które umożliwiają filtrowanie realizacji rozliczeniowych, wewnętrznych, reklamacyjnych, a także realizacji, które nie zostały zafakturowane.
Miniatury pozycji CI wyświetlane są na liście pozycji
Do listy pozycji CI dodano również nowy element graficzny. W szczegółach pozycji CI dodano pole, w którym można przesłać podgląd pozycji lub wybrać jedną z predefiniowanych ikon. Ten podgląd lub ikona pojawia się na liście pozycji CI, dzięki czemu lista jest bardziej przejrzysta i zapewnia szybki podgląd pozycji.
Kod QR do płatności faktur jest również generowany dla czeskich klientów
W CDESK można było wcześniej dodawać kod QR do wystawianych faktur, ale działało to tylko w przypadku słowackich banków. Ten QR zostanie dodany do faktury, jeśli masz włączone złącze PayBySquare. Wraz z ostatnią aktualizacją dodaliśmy generowanie kodów również dla czeskich banków.
Decydującym warunkiem, który określa, kiedy generowany jest słowacki i czeski kod, jest klient wskazany na fakturze. Jeśli klient jest z Czech, kod QR jest generowany dla czeskich banków.
Możliwość kopiowania uprawnień od innego użytkownika lub grupy użytkowników
Podczas tworzenia użytkownika uprawnienia są automatycznie ustawiane na podstawie przypisania użytkownika do grupy. W praktyce jednak często konieczne jest ustawienie uprawnień zgodnie z określonymi warunkami bezpośrednio dla konta. Aby uniknąć powtarzania tego pracochłonnego procesu dla użytkowników, którzy wymagają ustawienia tych samych lub podobnych uprawnień bezpośrednio na koncie, w najnowszej aktualizacji dodaliśmy możliwość kopiowania uprawnień.
Książka adresowa – Firmy
Możliwość rejestrowania wielu kontaktów do firmy typu osoba prywatna
W wersji 3.1.10 dopracowano możliwość rejestracji kontaktów dla firmy, która jest zarejestrowana jako osoba prywatna. Opracowano również logikę wyświetlania danych kontaktowych dla takiej firmy. Jeśli osoba prywatna ma przypisany tylko jeden kontakt, dane tego kontaktu będą wyświetlane na liście firm. Jeśli osoba prywatna ma przypisany więcej niż jeden kontakt, na liście firm będą wyświetlane dane kontaktu oznaczonego jako główny. Jeśli kilka kontaktów jest oznaczonych jako kontakt główny, dane kontaktu głównego, który jest pierwszy, będą widoczne na liście firm.
Wnioski
Tworzenie nowego wniosku i zlecenia pracy z postu dyskusyjnego we wniosku
Aktualizacja 3.1.10 rozszerzyła możliwości korzystania z postów dyskusyjnych we wnioskach. Po przesłaniu postu można bezpośrednio z niego utworzyć wniosek lub zlecenie pracy. Tekst postu dyskusyjnego jest następnie wstawiany jako opis wniosku lub zlecenia pracy. Utworzony w ten sposób wniosek jest następnie wyświetlany na karcie Powiązane wnioski.
Nowe ustawienie preferencji rozwiązującego w szablonie wniosku – pierwszy rozwiązujący przypisany do firmy
Do szablonu wniosków w polu Priorytet rozwiązującego dodano nową opcję Pierwszy przypisany rozwiązujący do firmy/ szablonu wniosku. Po wybraniu tej opcji najpierw sprawdzane jest, czy do firmy przypisany jest rozwiązujący. Jeśli tak, wybierany jest rozwiązujący, który jest pierwszy w kolejności na liście rozwiązujących przypisanych do firmy. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy na pierwszym miejscu znajduje się grupa rozwiązująca. Jeśli firma wybrana we wniosku nie ma przypisanego rozwiązującego, używany jest rozwiązujący ustawiony w szablonie wniosku.
Podczas konfigurowania użytkownika lub grupy użytkowników w szablonie wniosku wyświetlana jest ikona wskazująca, jakiego typu jest to konto
W szablonach wniosków znajdują się pola umożliwiające wybór użytkowników lub grup użytkowników. Aby poprawić przejrzystość podczas ich wybierania, do użytkowników/grup użytkowników dodano ikony wskazujące, jakiego typu są to konta.
Dodano sortowanie wniosków według daty przypisania na liście wniosków
W aktualizacji 3.1.10 do listy wniosków dodano możliwość sortowania rekordów według terminu przypisania.
Nowe filtrowanie według numeru zamówienia na liście wniosków
Oprócz sortowania rekordów według terminu realizacji, najnowsza aktualizacja dodała również możliwość filtrowania według numeru zamówienia na liście wniosków.
Zamówienia
Opcja Pozycje rozliczeniowe w menu jest automatycznie udostępniana po udostępnieniu zamówień
W poprzedniej wersji CDESK utworzyliśmy zestawienie pozycji rozliczeniowe, które jest dostępne w menu jako osobny moduł Pozycje rozliczeniowe. Wraz z najnowszą aktualizacją poprawiliśmy dostęp do tego modułu. Dostęp do niego będzie uzyskiwany automatycznie po udostępnieniu zamówień. Dostęp do tego modułu jest teraz regulowany tymi samymi uprawnieniami, co dostęp do zakładki Rozliczanie na zamówieniu. Dostęp do modułu Pozycje rozliczeniowe będzie możliwy tylko wtedy, gdy użytkownik ma dostęp do tej zakładki.
W formularzu zamówienia dodano pole z otrzymanym numerem zlecenia
W formularzu zamówienia na karcie Dane podstawowe dodano nowe pole do wprowadzania numeru otrzymanego zlecenia. Informacja ta jest również wyświetlana na fakturze.
Kolejność pozycji rozliczeniowych na zamówieniu jest też widoczna na fakturze
Możliwość zmiany kolejności pozycji rozliczeniowych na zamówieniach była już obecna w CDESK. W wersji 3.1.10 zaktualizowaliśmy kolejność, aby odzwierciedlała tę kolejność na fakturze. Zmieniony został również wygląd ikony zmiany pozycji rozliczeniowych.
Projekty
W projektach i zamówieniach projektowych dodano pole Menedżer projektu
W globalnych ustawieniach projektu dostępna jest nowa opcja umożliwiająca włączenie pola Menedżer projektu, które będzie wyświetlane w formularzach projektu i zamówienia projekowego. Można ustawić to pole jako obowiązkowe, opcjonalne lub niewyświetlane w ogóle. Jeśli jest wyświetlane, formularze będą oferować wybór kont rozwiązujących.
Pole to można również ustawić jako kolumnę na listach projektów i zamówieniach projektowych. Można je również filtrować według niego.
Dodano dodatkowe kolumny, które można przeszukiwać podczas prostego wyszukiwania na liście projektów, zamówień projektowych i podwykonawstwa
W prostym wyszukiwaniu, przy użyciu pola wyszukiwania, lista projektów jest teraz przeszukiwana również w kolumnach Firma, Odpowiedzialny za projekt i Tagi. Na liście zamówień projektu proste wyszukiwanie jest wykonywane w Firma, Odpowiedzialny za zamówienie projektowe, Prawdopodobieństwo, Utworzył, Zmienił, Projekt i Tagi. Po wprowadzeniu tekstu w polu wyszukiwania na liście podwykonawców wyszukiwanie jest już wykonywane w kolumnach Dostawca, Odpowiedzialny, Utworzył, Zmienił, Projekt, Zamóienie projektowe i Tagi.
Fakturowanie
Dane o stałym transporcie są grupowane i podawane jako suma
Wraz z najnowszą aktualizacją zmieniono sposób wyświetlania stałego transportu na fakturze. Jeśli liczba sztuk opłaconego z góry transportu została przekroczona, transport jest grupowany według stałej ceny transportu. Na przykład, jeśli są 2 sztuki transportu za 100 euro i 1 sztuka za 300 euro, na fakturze pojawią się dwie linie z ceną 200 euro i 300 euro. W ten sam sposób transport jest wyświetlany w przypadku fakturowania przedpłaconej ceny transportu.
Jeśli nie doszło do przekroczenia stałej ceny lub przedpłaconej ceny transportu, dane dotyczące transportu są wyświetlane tylko w jednym wierszu jako suma z liczbą sztuk.
W podglądzie przygotowywanej faktury wyświetlane są materiały użyte w realizacjach
Podczas przygotowywania zamówienia do fakturowania, materiał użyty w realizacji jest teraz wyświetlany oprócz numeru realizacji i tekstu.
Dokumenty
Ulepszony projekt zestawienia prac do faktury
Ulepszono również formularz pdf zestawienia prac do faktury. Ogólny wygląd formularza został zmieniony, aby był jak najbardziej przejrzysty. Ponadto do wyboru kolumn, które będą wyświetlane na zestawieniu prac, dodano opcję Podsumowanie użytych materiałów + magazyn. wydania. Po dodaniu tej kolumny w raporcie zostanie wyświetlona tabela zawierająca informacje o materiałach i wydaniach magazynowych wykorzystanych we wszystkich realizacjach.
Na fakturze można zmienić kolejność pozycji dzięki Drag&Drop
Wraz z najnowszą aktualizacją dodaliśmy również możliwość zmiany kolejności pozycji na fakturze. Zmiana ta zostanie odzwierciedlona w wyeksportowanym formularzu faktury.
Możliwość użycia zmiennych w polu Format numeru w rejestrze dokumentów
W ustawieniach globalnych można ustawić format liczb dla rejestru dokumentów. W wersji 3.1.10 dodaliśmy możliwość uwzględnienia w formacie liczb zmiennych, takich jak rok, miesiąc i dzień.
Realizacje
Z poziomu formularza realizacji można również otworzyć wniosek, który został zamknięty
W formularzu realizacji, który jest powiązany z wnioskiem, wyświetlana jest ikona pokazująca ten wniosek. Jednak do tej pory nie było możliwe otwarcie wniosku w ten sposób, jeśli został on już zakończony. Ta funkcja została dodana w wersji 3.1.10 i jest włączona, jeśli opcja Blokuj dodawanie/edycję realizacji dla zamkniętych wniosków jest włączona w globalnych ustawieniach realizacji.
Przetwarzanie wiadomości
Listę wiadomości do przetworzenia można teraz wyeksportować do pliku XLS
Nowa opcja eksportu listy do XLS została dodana do listy wiadomości do przetworzenia. Podobnie jak w przypadku każdego innego eksportu, najpierw wybierane są kolumny, które mają zostać uwzględnione w eksportowanym pliku.
Jednak dla lepszej przejrzystości niektóre kolumny, które pojawiają się na liście wiadomości do przetworzenia, są podzielone na dwie kolumny w wynikowym eksporcie. Na przykład kolumna Odebrano do CDESK zawiera adres nadawcy i czas odebrania wiadomości na liście wiadomości. W eksporcie informacje te są wyświetlane w dwóch oddzielnych kolumnach. Adres nadawcy jest wprowadzany w kolumnie Wiadomość dostarczona z adresu, a czas otrzymania wiadomości znajduje się w kolumnie Data dostarczenia wiadomości. Podobnie podzielona jest kolumna Status w eksporcie, która również zawiera więcej informacji na oryginalnej liście.
Szybsze wyszukiwanie na liście wiadomości do przetworzenia
Do listy wiadomości do przetworzenia dodano nową opcję wyszukiwania. Obok pola wyszukiwania znajduje się ikona umożliwiająca aktywację wyszukiwania indeksowego. Jest ono szybsze niż klasyczne wyszukiwanie pełnotekstowe, dzięki czemu nadaje się do przeszukiwania długich list. Jednak w przeciwieństwie do wyszukiwania pełnotekstowego, wyszukuje tylko pełne słowa i początki słów bez znaków specjalnych.
Konfigurowalna baza danych CMDB
Szybkie wybieranie kolumn w celu przeszukiwania listy konfigurowalnych pozycji
Ikona została dodana do listy konfigurowalnych pozycji (CI), aby umożliwić ustawienie, które kolumny mają być przeszukiwane pod kątem terminu wprowadzonego w polu wyszukiwania. Może to przyspieszyć wyszukiwanie dużej liczby pozycji.
Zmiana firmy powiązanej z konfiguracyjną pozycją jest możliwa nawet wtedy, gdy istnieją wnioski powiązane z tą pozycją
W poprzednich wersjach CDESK nie było możliwe wprowadzenie zmiany w firmie powiązanej z konfiguracyjną pozycją, która jest powiązana z wnioskiem. Od wersji 3.1.10 możliwe jest również wprowadzanie zmian w tym przypadku.
Ustawienie separatora w przypadku, gdy nazwa pozycji konfiguracji jest tworzona automatycznie według kilku dodatkowych właściwości
W przypadku typu konfuguracyjnej pozycji (CI Type) można ustawić automatyczne tworzenie nazw wszystkich pozycji należących do tego typu, a nazwa może być również automatycznie tworzona zgodnie z dodatkowymi właściwościami. Wraz z ostatnią aktualizacją ulepszyliśmy tę funkcję. Jeśli nazwa jest tworzona przez dodatkową właściwość, z wybranymi wieloma dodatkowymi właściwościami, możliwe jest teraz ręczne ustawienie separatora między każdą właściwością. Możliwe jest również dostosowanie kolejności, w jakiej dodatkowe właściwości będą wymienione w automatycznie utworzonej nazwie.
Dodatkowe właściwości
Przyspieszono ładowanie list wyboru zawierających dużą liczbę pozycji
W praktyce może wystąpić sytuacja, w której niestandardowe listy wyboru zawierają dużą liczbę pozycji znajdujących się na różnych poziomach. Podczas korzystania z poprzedniej wersji CDESK, takie listy wyboru wymagały długiego czasu na zapisanie i dość długiego czasu na otwarcie. W wersji 3.1.10 operacje te zostały zoptymalizowane.
Wnioski o urlop
W bardziej przejrzysty sposób obliczane i wyświetlane są salda urlopów we wniosku urlopowym
Nowa aktualizacja wprowadza również bardziej przejrzyste wyświetlanie sald urlopowych we wnioskach urlopowych. Do listy wniosków o czas wolny dodano dwie kolumny, pokazujące saldo przed wnioskiem o czas wolny i saldo po wniosku o czas wolny.
Złącza, API
Możliwość włączenia bardziej szczegółowego zapisu logów dla złącza AD Azure
W ustawieniach złącza Azure AD dodano przełącznik Bardziej szczegółowe rejestrowanie. Zaleca się włączenie tego przełącznika w przypadku wystąpienia błędu, ponieważ po jego włączeniu do dzienników zacznie być zapisywanych więcej informacji. Ułatwi to wykrycie błędu. Wynikowy log jest dostępny tylko dla administratorów serwera CDESK za pośrednictwem SSH.
Użytkownicy i grupy
Zakładka Historia rejestruje zmiany w licencji CDESK i innych parametrach licencji
W historii użytkownika zapisywana jest teraz także zmiana licencji i informacja o tym, czy włączono fakturowanie.
Na liście użytkowników dodano kolumnę z informacją o ostatnim logowaniu użytkownika
Na liście użytkowników dodano kolumny Data ostatniego logowania i Metoda ostatniego logowania, aby rejestrować czas ostatniego logowania użytkownika i sposób logowania, np. formularz internetowy, Azure AD, aplikacja mobilna itp.
Informacja o procesie akceptacji jest zapisywana w historii zgłoszenia i innych usprawnień związanych z akceptacją
Od wersji 3.1.10 historia wniosków rejestruje, kto i kiedy utworzył swobodny proces zatwierdzania na podstawie wniosku. Informacje te są również wymienione w formularzu swobodnego procesu zatwierdzania. Ponadto w historii wniosków zapisywane są również nazwy i adresy użytkowników, którzy otrzymali powiadomienia o swobodnym procesie zatwierdzania.